EU kräver att passagerarna behandlas bättre
Flygbolagen måste bli bättre på att ta hand om passagerarna vid förseningar och inställda flyg. Nu ger EU-kommissionen flygbolagen och medlemsländerna sex månader på sig att skärpa sig, skriver Dagens Nyheter. Det var för två år sedan som EU införde nya regler för vilka skyldigheter flygbolagen har gentemot passagerarna. Bland annat måste de erbjuda passagerarna
Flygbolagen måste bli bättre på att ta hand om passagerarna vid förseningar och inställda flyg. Nu ger EU-kommissionen flygbolagen och medlemsländerna sex månader på sig att skärpa sig, skriver Dagens Nyheter. Det var för två år sedan som EU införde nya regler för vilka skyldigheter flygbolagen har gentemot passagerarna. Bland annat måste de erbjuda passagerarna mat vid förseningar och inställda flyg, och stå för hotellrum om förseningen är stor. En uppföljning av hur det har gÙ?tt under dessa år visar framsteg, men man är inte helt nöjd.
Text: Redaktionen • 2007-04-05
Nyhet