Reklamfilmen som skrämmer bort gästerna
Hans Brinker Budget Hotel i Amsterdam har valt att marknadsföra sig själva genom att poängtera sina brister. På hemsidan beskriver de sig själva som ”hotellet som stolt har gjort sina gäster besvikna i 40 år”.
Hans Brinker Budget Hotel i Amsterdam har valt att marknadsföra sig själva genom att poängtera sina brister.
På hemsidan beskriver de sig själva som “hotellet som stolt har gjort sina gäster besvikna i 40 år”. I vandrarhemmets senaste antireklamfilm visar de hur de jobbar för miljön genom att spara in på diverse faciliteter.
Budgethotellets recensioner på Tripadvisor varierar med kommentarer från “Det mest avskyvärda vandrarhem jag någonsin bott på.” till “Det är nedgånget och smutsigt men vad mer kan du önska? Åk hit för att ha kul, skratta och dricka öl”.
En natt på där kostar från 250 kronor.
Besök budgethotellets hemsida här.
Text: Redaktionen • 2011-01-21
Nyhet