1017285.jpg
Är det här årets pinsammaste turistkampanj?
Dåligt dubbad, smörig och löjlig. Det är några av de ord som använts för att beskriva videon som Singapores turistbyrå släppte i somras. Tidningen Telegraph tar steget längre och kallar videon för ”en stark kandidat fÙ?r världens värsta turistkampanj”.
I videon syns ett extremt entusiastiskt par som blir hänförda av allt som Singapore har att erbjuda. På dåligt dubbad engelska hörs repliker som “åh kolla där, älskling”, “wow”, “låt oss gå dit” och “jag älskar att komma tillbaka till Singapore, det finns alltid något nytt att se här”.
Videon som Singapores turistbyrå (STB) ligger bakom var tänkt att locka fler personer från Filippinerna till att besöka destinationen men blev snabbt ett föremål för hån och åtlöje. En filippinsk nyhetssajt kallade videon “så dålig så att den kommer att bli viral”.
Det blev den också, men inte av den anledning som turistbyrån hade hoppats på och efter att blivit utskrattad på sociala medier tog turistbyrån bort videon från sin Facebooksida efter att man konstaterat att den inte “resonerade väl med publiken”.
Källa: The Telegraph/Mumbrella.asia
Läs mer:
- Musikalartister underhöll på flygplan
- Så låter världens språk
- “Jag hatar Thailand”-video var marknadsföringsknep
Text: Johanna Jackson • 2014-12-29
Nyhet