Annons
Annons
Redaktionen

Redaktionen

Nyhet

Ryanair kallar sina kunder idioter

Ryanairs vd Michael O'Leary sparar inte på krutet när han beskriver kvinnan som skapade en folkstorm mot flygbolaget på Facebook.

Text: Redaktionen • 2012-09-07 Uppdaterad 2021-06-23

Ryanair kallar sina kunder idioter

Ryanairs vd Michael O’Leary sparar inte på krutet när han beskriver kvinnan som skapade en folkstorm mot flygbolaget på Facebook.

Brittiska Suzy McLeod skrev ett inlägg på Twitter och Facebook om hur hon tvingats betala 60 euro per passagerare i sällskapet, sammanlagt motsvarande 2 500 kronor, för boardingkort och skapade en kritikstorm mot Ryanair. Nu svarar flygbolagets vd att resenärer som kommer till flygplatsen utan boardingkort är korkade och att de som inte gillar regeln kan dra åt helvete. Det säger vd Michael O’Leary i en intervju med The Daily Mirror enligt Aftonbladet.
Suzy McLeod menar att hon bott i femton dagar i ett hus utan uppkoppling, men det är ingen förmildrande omständighet, enligt flygbolaget.
– Vi tycker att hon ska betala 60 euro för att ha varit så dum. Sen kommer hon ut på Twitter, gud hjälpe oss alla, och på något sätt ska vi ändra vår policy. Det kommer vi inte att göra, säger O’Leary.

TEXT TRAVEL NEWS


Text: Redaktionen • 2012-09-07
Nyhet

Nyhetsbrev

Missa inte våra bästa tips och guider!

Scroll to Top