Flygbolag vill sälja fler biljetter över disk
– Vi vill öka tillgängligheten säger Emirates Sverigechef Björn Ekegren.

Medan den globala trenden går mot att låta flygkunderna ta över hela ansvaret att söka och boka flygbiljetter över internet, samtidigt som man avskedar folk och begränsar möjligheten att få boka med hjälp av en levande människa, satsar det Dubaibaserade flygbolaget mer på personlig service och öppnar biljettkontor i cityläge i den svenska huvudstaden.

I veckan öppnade bolaget, som har nonstopflyg till Dubai från Arlanda, biljettkontor i hörnet Engelbrektsgatan-Birger Jarlsgatan i Stockholms centrum.

– För Emirates är en hög och personlig servicenivå lika viktig i flygplanets kabiner som i vår kontakt med kunderna på marken. Genom att öppna vårt biljettkontor mitt i city, kan vi utöka servicen och tillgängligheten för såväl företag som privatkunder, säger flygbolagets Sverigechef Björn Ekegren enligt ett pressmeddelande.

Biljettkontoret blir bemannat mellan 9 och 17 fem dagar i veckan.

Du som läste den här artikeln är kanske också intresserad av:

Lättare plan spar miljön.
9 visioner om grönare flyg.