Längre fram i höst kommer de som åker med det norska lågprisflygbolaget att kunna uppdatera Facebook, Twitter, kolla sin e-post och You tube även 10 000 meter upp i luften.
Norwegian hakar därmed på den trend som började i USA tidigare under året.
Den amerikanska konkurrensen om inrikes- och Atlantenflygningarna är hänsynslös. Flera av de stora flygbolagen har slagits ut i kampen och de som är kvar på marknaden kämpar för sin överlevnad. Kanske är det därför inte så konstigt att nya försök att hålla kvar nuvarande resenärer och locka till sig konkurrenternas görs.
American, Virgin, United och Delta Airlines har alla börjat utrusta sin flygplansflotta med teknik som förvandlar hela planet till en wifi-zon.
Utvecklingen får ses som en satsning för framtiden då intresset från resenärerna i dagsläget är ljummet. Några år sedan fann analysföretaget Gartner att flygpassagerna hellre ville ha mer benutrymme än trådlöst internet.
Wall Street Journal skriver att flera faktorer behövs till för att användningen ska ta fart. Allra viktigast är priset. De absolut flesta prövar inte uppkopplingen om tjänsten inte är alldeles gratis.
En situation SAS och Boeing är väl medvetna som i ett gemensamt försök med internet ombord för fem år sedan misslyckades fullständigt. Återstår att se ifall det går bättre denna gång.