Nyhet

300 valde lyx med Club Med

I januari i fjol startade lyxresearrangören Club Med en nysatsning i Sverige. Lagom till ettårsdagen är det dags för bokslut: 80 destinationer har lockat 300 resenärer det första året.

Text: Redaktionen • 2009-01-15

Den 15 januari fyller researrangören Club Med ett år i Sverige. Företaget startade sin verksamhet på 1950-talet som en semesterklubb, med resor till bland annat Mallorca och Tahiti. I januari förra året gjorde arrangören comeback på den svenska marknaden med ett lyxigare all inclusive-utbud.
– Det är en dyrare produkt och riktar sig mest till höginkomsttagare och äldre föräldrar, säger Kristoffer Rozental från Club Med Sverige.
Sedan nystarten i januari 2008 har 300 personer rest med Club Med Sverige. Palmiye utanför Antalya i Turkiet var det överlägset mest besökta sommarresmålet av arrangörens destinationer. Tvåa i listan var Agadir. De längre resorna under vintern dominerades av Martinique, Mauritius och Indonesien, medan de mest populära skidresorna gick till Tignes i Frankrike och Cervinia i Italien.
När företaget nu fyller 1 år erbjuder de sina kunder rabatterade resor och passar samtidigt på att skänka pengar till välgörenhet. Kristoffer Rozental inser dock att resebranschen går mot sämre tider men vill ändå bibehålla målsättningen inför 2009.
– Förfrågningarna har gått ner för kommande år men målsättningen är ändå att fördubbla antalet kunder. Men vi förstår att det kommer att bli svårt.
Text: Andreas Björkman


Text: Redaktionen • 2009-01-15
Nyhet

Scroll to Top