Resenärerna ökar och med dem klagomålen. Störst andel klagomål står de som bokat sina resor på nätet för. Antalet missnöjda har ökat med 29 procent jämfört med samma tid 2005 uppger Allmänna Reklamationsnämnden, ARN. Det är främst enskilda flygbolag som får ta åt sig av kritiken medan charterbolagen klarar sig bättre.
Då vi delade hotellrum med en okänd person på charterresan
Kan du tänka dig att boka en resa utan att veta vem du får dela dubbelsäng med på hotellet på resmålet? För inte så länge sedan var det ganska många som svarade ja på den frågan. Vagabond har grottat ner sig i den ospecificerade charterresans historia.
Svarta listan 2019: Här är resebranschens värstingar
Ryanair är tillbaka i toppen. Eller tillbaka nere på botten, om man så vill. För att bli etta på svarta listan är inget man så gärna skryter med.
Svarta listan 2017 – här är resebranschens värstingar
Lågprisbolagen vägrar oftare än andra flygbolag att ersätta resenärer som drabbats av förseningar, överbokningar och inställda flyg. För andra året i rad är Wizz Air värst av de värsta. På en föga smickrande andra plats kommer Norwegian.
Svarta listan 2016: Värst i resebranschen
Här är företagen som inte kompenserar sina resenärer trots att de är skyldiga att göra det. Värst av de värsta är lågprisbolaget Wizz Air och på andra plats på den föga smickrande svarta listan hittar vi Solresors charterflygbolag Primera Air.
Flygets värstingar – årets mest anmälda flygbolag
Vilka flygbolag har skapat mest förargelse bland resenärer under året? Svaret ges i listan över flygbolag som fått flest anmälningar mot sig hos Allmänna reklamationsnämnden.