Resenärerna ökar och med dem klagomålen. Störst andel klagomål står de som bokat sina resor på nätet för. Antalet missnöjda har ökat med 29 procent jämfört med samma tid 2005 uppger Allmänna Reklamationsnämnden, ARN. Det är främst enskilda flygbolag som får ta åt sig av kritiken medan charterbolagen klarar sig bättre.
Då vi delade hotellrum med en okänd person på charterresan
Kan du tänka dig att boka en resa utan att veta vem du får dela dubbelsäng med på hotellet på resmålet? För inte så länge sedan var det ganska många som svarade ja på den frågan. Vagabond har grottat ner sig i den ospecificerade charterresans historia.
Svarta listan 2019: Här är resebranschens värstingar
Ryanair är tillbaka i toppen. Eller tillbaka nere på botten, om man så vill. För att bli etta på svarta listan är inget man så gärna skryter med.
Svarta listan 2017 – här är resebranschens värstingar
Lågprisbolagen vägrar oftare än andra flygbolag att ersätta resenärer som drabbats av förseningar, överbokningar och inställda flyg. För andra året i rad är Wizz Air värst av de värsta. På en föga smickrande andra plats kommer Norwegian.
Oschyssta arbetsvillkor på svenskhotell i Thailand
Burmesiska arbetare på Thailändska hotell som Ving, Apollo och Fritidsresor använder sig av kan inte organisera sig fackligt eller ta semester och får lägre betalt än minimilöner. Det visar en färsk rapport från Schyst resande och Fair Action.
Ny turistskatt på Mallorca – så mycket dyrare kan semesterresan bli
Beslutsfattare på Balearerna, som inkluderar populära turistöar Ibiza, Mallorca och Menorca vill införa en ny ekoskatt för turister från och med nästa år.