
Konstgräs, storbildsskärmar, öl och korv. Idag öppnar bryggeriet Carlsberg en fotbollslounge i terminal fem på Arlanda.
Fotbolls-EM kickas igång först i juni, men redan nu öppnas en ”Euro Lounge” på Arlanda. Carlsberg, som också sponsrar fotbolls-EM, ligger bakom loungen.
– Carlsbergs Euro Lounge sticker verkligen ut. Med konstgräs, TV-skärmar, fussballspel och andra attribut från fotbollens värld har vi lyckats skapa en helhetsupplevelse för alla besökare, säger Lars Edengréen, vd för restauranföretaget SSP Sweden som driver loungen.
När inga EM-matcher spelas visas höjdpunkter från tidigare mästerskap.
Fotbollsintresserade resenärer får skynda sig genom säkerhetskontrollen och ta sikte på gateområde 1-10 i terminal 5.
GÖRAN INGMAN
goran@vagabond.se
Fotbollsfans får egen lounge på Arlanda
Konstgräs, storbildsskärmar, öl och korv. Idag öppnar bryggeriet Carlsberg en fotbollslounge i terminal fem på Arlanda.