Från och med söndag 14 april finns det ytterligare en anledning att besöka Göteborg då upplevelsecentret World of Volvo slår upp portarna strax intill Liseberg i centrala Göteborg. Den spektakulära svampformade träbyggnaden är en upplevelse i sig, men World of Volvos stora dragplåster är den 4500 kvadratmeter stora interaktiva utställningen som tar dig på en resa i tiden.
– Vi vill skapa upplevelser tillsammans med besökaren och vår ambition är att varje besök på World of Volvo ska kännas nytt och inspirerande, säger Ulrika Sandford, Marketing & Communications Manager på World of Volvo.



Interaktiva upplevelser
Utställningen är indelar i sektioner med olika teman där du som besökare får lära dig mer om Volvo som varumärke och ta del utav deras mest ikoniska fordon genom tiderna – men också få en större inblick inom allt från fysik och teknik till säkerhet. Testa elektriska grävmaskiner, känn på kraften i en vindtunnel och ta del utav människors berättelser om hur de överlevt trafikolyckor.




Även konserter, mat och workshops
World of Volvo kommer också att erbjuda konserter, utställningar, workshops, konferensmöjligheter på det 22 000 kvadratmeter stora upplevelsecentret, samt en restaurang som är öppen för allmänheten. Ceno Brasserie drivs av Götaplatsgruppen med den prisbelönte kocken Stefan Karlsson i spetsen och ligger vackert belägen i en av Göteborgs mest unika byggnader. Ceno är latin och betyder ”jag dinerar” och här står hållbarhet i fokus med råvaror tillagade efter säsong.
Läs också:
Därför ska du resa till Göteborg 2024 – 4 heta nyheter
Göteborgs högsta hotell har slagit upp portarna

VILL DU LÄSA ÄNNU MER?
Vi tar dig världen runt
Prenumerera på Sveriges största resemagasin! Låt oss inspirera dig med resedrömmar och konkreta guider. Tidningen går att få både i brevlådan och digitalt till läsplattan eller datorn.









