
Mellan 3 000 och 3500 kunder som bokat flyg med Norwegian i slutet av förra veckan har fått betala dubbelt så mycket för sina biljetter som det egentliga priset.
SVT.se rapporterar att Norwegian har debiterat kunderna dubbelt för biljetterna. Detta gäller dem som bokat sina resor via Norwegians hemsida. Det är inte bara kunder i Sverige som drabbats, utan felet har drabbat alla som bokat i slutet av förra veckan.
– Det är väldigt beklagligt och vi håller pÙ� att återbetala pengarna så fort som vi bara kan, säger Åsa Larsson, press- och informationsansvarig på Norwegian, till SVT.
– Vi uppdagade felet genom våra kontrollrutiner men det är också kunder som har hört av sig till oss, säger Åsa Larsson.
Kunder som drabbats behöver inte själva höra av sig till Norwegian utan pengarna ska betalas tillbaka utan att de behöver göra något, säger hon.
– Men det är klart att det är alltid bra att kolla vilket belopp som dragits när man har gjort en bokning.
Felet är nu åtgärdat så att inte fler kunder ska drabbas.