Annons
Annons
Bild: Skärmdump bokkings.com.

Bild: Skärmdump bokkings.com.

Nyhet

Vill varna andra: Stig bokade Londonhotell som inte fanns

Stig Lystedt, 63 skulle resa till London med familjen och bokade ett lägenhetshotell i stadsdelen South Kensington. Det var bara ett problem – hotellet fanns inte.

Text: Johanna Jackson • 2015-07-09 Uppdaterad 2015-07-09

När Stig Lystedt reste till London med familjen förra veckan hade de valt att boka via den populära bokningssajten bookings.com och valde lägenhetshotellet “The Approach Kensington” i South Kensington. Men när de hade landat i London på måndagen och kom fram till adressen så märkte familjen att det inte fanns något hotell, istället stod de framför ett vanligt bostadshus.

– Det var en vanlig port med vanliga lägenheter. En kvinna kom ut och när jag pratade med henne sa hon att flera hade råkat ut för samma blåsning, säger Stig Lystedt till Aftonbladet.

När Stig ringde upp bokningssajten avrådde de honom att spärra kreditkortet och lovade att de skulle ringa upp honom inom en halvtimme. De hörde dock aldrig av sig varken då eller senare, skriver Expressen. Som tur var hade Stig inte betalat i förväg men spärrade kortet ändå för att vara på den säkra sidan. 

Vagabond har sökt representanter för sajten utan framgång men till Expressen uppger booking.coms Sverigechef att man ska utreda ärendet. 

Efter missen med lägenhetshotellet lyckades familjen få tag på ett nytt hotell och kunde njuta av resten av semestern. Men Stig vill uppmana andra resenärer att vara på sin vakt när de bokar resor på nätet.

– Man litar ju på de stora hotellbokningssajterna, men det ska man tydligen inte göra. Ett tips är ju att ringa till hotellet och kontrollera att det verkligen existerar. 

Läs även:


Text: Johanna Jackson • 2015-07-09
Nyhet

Nyhetsbrev

Missa inte våra bästa tips och guider!

Scroll to Top